Hidup Aku Bagaikan Drama Melayu??

Assalamualaikum..

Entry kali ni lain skit.. Mood aku x berapa betol..
First of all, Selamat hari raya.. Maaf Zahir Batin..
Skg kan still mood raye, so aku wish dlu lah.. heee

Btw, kenapa aku ckp hidup aku bagaikan drama melayu??
Why??

2 days before raya, Ayah aku sakit.. He's having hard time to breath..
Sebelum malam kejadian, dia kate dia ade angin dlm badan yg x lepas..
N dia mntk tlg aku tuk urut blkg dia.. Since I'm the only child that yg tdo lmbt malam tu, so aku lah yg urut dia.. then dia kate, he was ok now and he asked me to sleep.. So, aku pg tdo..

tp, tepat kul 4.30am, mak aku kejutkan aku and she asked me to help her to prepare our sahur..
she told me that she can't sleep bcoz my dad not feeling well.. so, aku msk and kejutkan family aku..
then my mom asked me to take care of my dad.. aku bg dia minum air milo kosong and sikit mknn..
aku btau dia x yah puase lah sbb dia x sihat.. mula2 dia x nak, tp aku forced dia..
then, semua msk tdo but aku still urut ayh aku.. n aku tdo tepi dia.. i told him that if he need anything, just wake me up.. jus like usual, my dad xkan penah kejutkan ank dia.. tmbh2 lg aku br je tdo..

tetiba my sis kejutkan aku and suasana bertukar jd panik.. she told me that my dad can't breath..
Yes indeed.. My dad's face turn out to blue.. Yes, he can't breath at all!!
I told my sis to call my brother and send my dad to hospital..
Nsb baik abg aku pndi and mntk ayh aku bernafas kuat2.. barulah dia bleh ernafas skit..
but still, ssh.. aku jus tukar baju tnpa mandi n nak hantar ke hospital.. tp my dad mmg xleh naik keta..

so, my mom mntk aku call ambulance and aku amik fon aku.. tp tetiba aku terpikir... ape nombor tel.ambulance?? this is quite funny but ur mind will be blanked in panic situation..
then adik aku ckp 999.. then aku call emergency line, and asked for an ambulance..
tp diorg pnye soalan bnyk gilerrr.. walaupun geram tp, aku kena jwb sbb diorg cuba nak faham kan situasi n mntk aku bt pape dlu tuk make sure ayh aku dlm keadaan sedar.. but at the same time, mak n abg aku pg pgl ambulance dekat klinik kesihatan yg berdekatan..

and we're lucky enough since ade ambulance mse tu n ayh aku di bawa ke tmpt kecemasan..
and doctor bg dia nebulizer.. Alhamdulillah.. Ayh aku selamat.. dlm tghari ayh aku dibenarkan pulang..

tp ptg tu. my dad was laying down on his bed.. aku tgh sikat rambut dlm bilik dia n i jus make a lame joke.. which is "ayh, tgk lah.. ank ayh dh kurus.." and his respond breaking up my heart..
he replied, "kalu dh kurus, bleh lah cari pakwe".
aku jwb, "alah ayh.. ayh igt senang ke nak cari pakwe?? x ramai lelaki yg berkualiti skg ni.. sdgkan nak pilih ikan kt psr pn kena belek2.. aptah lagi nak cari lelaki yg akn hidup lame dgn kite."

and he told me, "ye.. ayh tau.. tp ayh ni dah x lame dh.. td ayh igt ayh akn mati dh.. kalu ayh mati, sape nak jaga ilah?? at least kalu ilah dh kawen, ayh dh lega.. ade org jage ilah.."..

seriously, his response tearing apart of my heart and my mind.. tp aku control..
"alah ayh.. mungkin ni ujian Allah pd ilah.. kite x tau ayh.. mungkin Allah nak suh ilah duduk dgn ayh and mak lebih lama.. tgk mcm pg td.. bile ayh sakit, ilah ade.."

"ye ayh tau, tp umur ilah bukan makin meningkat.. makin bertambah.. cari2 lah ilah.. usaha lah.."

and aku bls ok jer.. lepas tu aku msk bilik aku.. aku terfikir.. "did i do something wrong? did i become a burden to my dad? did I?? salah ke aku x kawin lagi?? yes umur aku dh 28, tapi kalo itu yg membuatkan ayh aku bimbang, aku nak buat mcm mane?? ape yg aku kena buat?? xkan aku nak cari mane2 lelaki tuk kahwin dgn aku?? did i become a desperate girl? did i?? ape aku kena buat?? aku buntu.. aku dh x tau nak buat ape.."

aku share bnda ni dgn kawan aku and aku ckp lah aku dh x tau nk buat ape.. and she asked me to calm down and keep praying.. and kami akn jmpe lepas raye..

tp next day jd lg sekali n tu pn sebab salah sedut ubat.. huhu..

lps cuti, aku pg jmpe kwn aku n and told her the whole story.. dh jd mcm story teller plak..
 tp aku ckplah, aku ase mcm drama melayu plak bile dh jd mcm nih and u know what? dia pn terpikir bnda yg same bile aku txt dia.. haha.. tp aku ade mntk tlg dgn dia.. tlg aku carikan someone yg bleh aku kenal2.. aku rase mybe this is the right time for me to find my Mr.Right kan? Hopefully aku akn jmpe someone yg bleh jage aku n family aku.. aku bleh trime dia seadaya and dia pn bleh trime aku seadanya.. yg plg pntg, bleh jd iman pd aku n bakal ank2 kami nanti.. Insyallah.. Aamiin..

Doakan aku yer..

~~papat a.k.a Lonely Girl~~
Ahad, 17 July 16, 10.18pm.



Comments

Popular Posts