Kahwin??

My Dream Wed's Ring.. hihi.. 
Assalamualaikum..

Pedih tiap kali mendengar mulut2 yg berbicara dan bertanya kan aku, "Bila nak kawin??"..
"Dah ada calon ke?"

Serius aku ckp, sedih.. mmg sedih..
Bukan x nak cari.. but I was like...??

It's hard.. Cari seorg suami bukan mcm cari ikan kt pasar..
Like seriously, cari ikan pn kene belek2.. buruk ke idok.. segar ke idok..
Apatah lg cari seorg lelaki yg bergelar seorg suami.. Bukan sahaja yg akn jd peneman hidup,
tp seorg ketua keluarga, seorang iman, ayh kepada bakal anak2 aku nti..

Aku bukan nak cari suami semata2 nak penuhi syarat idop di dunia, tp juga diakhirat..
Aku mahukan dia menjadikan aku sbgi ketua bidadarinya~~ In Sha Allah..

And most importantly, bleh ubah perangai keras kepala aku,
and faham kerja aku yg x tentu masa..

Perkahwinan bukan satu perkara yg boleh buat main2..
Kita perlu kaji, faham tanggungjawab, dan amanah dlm menjalankan role msg2..
Kita hanya boleh berkahwin sekiranya kita mampu.. Seperti dalam hadis Rasulullah S.A.W:

“Diriwayatkan dari Abdullah bin Mas’ud katanya, Rasulullah SAW bersabda kepada kamu: Wahai kumpulan anak-anak muda ! Barangsiapa di antara kamu yang mampu berkahwin hendaklah berkahwin. Kerana sesungguhnya perkahwinan itu menutup pandangan dan memelihara kemaluan. Tetapi barangsiapa yang tidak mampu, maka hendaklah dia berpuasa sebab yang demikian itu akan menahan nafsunya.”

Part yg aku plg sedih, pabila ade mulut2 jahat mengejek aku..

"Umo dh tua, x kawin2 lg"

"Cepat2 lah kawin. Harap2 dpt suami yg bleh bimbing jd ustazah"

Untuk pengetahuan korg, Kahwin awl tu rezeki korg.. dpt suami baik tu bonus.. N sapa2 yg x kawin lg, dpt jugak rzki.. Rzki dpt ddk lama dgn parents.. dpt balas jasa parents..

So stp kejadian, ade hikmah nye.. Tp hanya Allah s.w.t saja yg tahu..

Semua tu rahsia Allah..

Jodoh, Pertemuan, Kematian, Rezeki.. Semua urusan Allah..

So jus keep praying for me.. It's much more better than saying harsh to me..

~~Lonely Girl~~
Isnin, 7 March 2016, 9.30pm..

Comments

Popular Posts