Dugaan Allah

Hye Babe,

Selamat Hari Raya..

Dah lame x mencoret dlm ni kan??
dah setahun lebih.. aku bz yg amat..
dgn keja nyee.. dgn kelas nye..
dgn segala2 nya la..

skg ni aku ade prob.. baru aku cr ko kan..
sian ko babe.. huhu..
xpe.. yg pntg, ko je tempat luahan at aku..
bnyk benda dah jd dlm setahun nih..

aku dah bnyk nangis.. gembira.. sedih..gaduh dgn org.. n so on..
tp aku jus bleh share latest prob aku je..
sbb yg lepas2, aku dah x ingt.. hikhik..

one week before raye, aku dpt berita yg second bro aku kena tipu dgn org..
duit hangus almost rm70K.. aku dah tercenggang.. Allahurabbi..
aku dah blank bile dpt tahu.. abg aku dah x tentu arah..
aku dah x tau nak buat mcm mane nak tlg dia..

piki pnye piki, aku try buat personal loan sbb nak tlg dia..
duit simpanan dia mmg habis..
my eldest bro pom tlg gak, tp loan dia x lepas sbb commitment dia tinggi..
aku je yg tinggal nak tlg dia..

tp kt sini, ape yg aku buleh katekan, disebabkan aku pekerja GLC company,
banyak bank x nak approve aku pnye request.. semua nak x nak layan aku bile aku ckp aku dr GLC company..
aku dok piki, dah kenape x nak kasik aku buat loan.. semua kate aku x layak..
aku rase kalo diorg trace aku pnye loan tuk kereta, smooth jer pembayaran aku..
xpernah tertunggak.. stiap kali aku dpt gaji, first skali aku byr, kereta..
aku rase ni lah salah satu sebab kenapa ramai rkyt msia pinjam dgn "Ah Long"..

tp aku x smpi tahap tu lg.. aku try lg..
ALhamdulillah.. ade satu bank ni approve ku pnye request..
Alhamdullillah.. rezeki n berkat doa semua org.. Allah bantu kami..

n fyi babe, kami x raye pn tahun nih..
sbb mslh ni terllu bsr ntuk kami hadapi..
berita gembira psl loan aku tu pun kitorg dpt tahu lepas raye..
xpelahh.. aku redha dgn semua dugaan ni..

Insyallah, akn ade lg rezeki n hikmah dr Allah.. Amin..
tp satu je aku nak ckp.. aku percaya pada hari pembalasan..

n setip org akn dpt balasan nya..
kepada yg menipu abg aku, ko tnggu lah bahagian ko..
kepada pihak bank yg layan aku mcm sampah, tnggu lah.. x kena kt dunia, kne kt akhirat..
kepada yg membantu aku, tq so much.. Allah je dpt bls jasa anda..

regards,
kaori_papat

Comments

Popular Posts